leuk -_-'' type hier vet lang verhaal loopt pc vast, kan nu weer opnieuw beginnen.
- Wat vind jij er nou van, van zelfbeschadiging/Automutilatie?
Mensen die in zichzelf snijden om aandacht te trekken of om erbij te horen.. zijn te zielig voor woorden!!' net als wemo's ( = wannabe emo), door hun krijgen emo's het stempel dat ze zichzelf snijden, dikke bullshit dus!!. Net als pro ana's ( = mensen die met opzet anorexia willen krijgen).
Maar ik begrijp de mensen die snijden. Sommige hier zeggen 'hoe kan je nou je problemen kwijtraken als je met opzet jezelf openhaald?'. Nee je raakt natuurlijk je problemen niet kwijt -_-'.. Je snijdt omdat je boos bent op jezelf of anderen, je heel verdrietig bent en veel pijn voelt.. En sommige hier zeggen 'mensen die snijden hebben geen lef om zichzelf van kant te maken'.. Je snijdt redens heb ik hierboven al gezet, niet omdat je dood wilt!! maar door het snijden in jezelf wordt je rustig en even afgeleid van je problemen. Snijden is verslavend, jah dat is raar om je voor te stellen maar het is bewezen. Mensen die zichzelf met opzet zichzelf pijn doen moeten geholpen worden net als dieren. Ja ook dieren kunnen zichzelf ook met opzet pijn doen. Snijden is gevaarlijk je kan dingen raken wat je nooit meer kan herstellen, sommige mensen gebruiken steeds zelfde materiaal dus niet hygienisch, en het is verslavend dus je kan steeds dieper en meer gaan snijden.
- Heb je zelf wel eens iets gedaan met betrekking tot dit?
no comment'
- Ken je iemand die dat doet, of gedaan heeft? Help jij die gene, of maak je er zorgen om etc etc.. Wat probeerde je te doen, of wil je die gene uberhaupt helpen om er vanaf te komen? Ja genoeg, sommige die het deden om aand8 te trekken, tegen deze mensen zeg ik dat ze te zielig voor woorden zijn.. Ik ken iemand die zijn haar uit zijn kop trok, tegen hem zei ik dat ie altijd mag komen praten, toen het meer mensen opviel is hij ermee gestopt gelukkig. Een vriendin kraste zichzelf met haar nagels, ze kreeg rode armen maar geen bloed. Mag ze van me doen als haar dat helpt om tijdelijk de pijn te verzachten. Ik ken mensen die zichzelf echt snijden, hun geef ik de voor en nadelen van snijden en zeg dat ze altijd met me mogen praten, wat ze met mijn advies doen moeten ze zelf weten. Een psycholoog zal zeggen dat je je mag snijden, vaak willen ze met je afspreken dat je niet vaker gaat snijden, en je altijd aan hun verteld of je het hebt gedaan. Vaak willen ze ook een 'snijdcontract maken'.. Dus dat je niet meer mag snijden dan je al doet enzo.. Het is je eigen leven en je moet zelf uitzoeken hoe je die overleefd..
Dus praat niet lollig over dingen als je niet weet waarom maar dat is over alles, deze mensen && dieren hebben geestelijke problemen en moeten geholpen worden, net als gehandicapten die zichzelf met opzet zeer doen..
Dat is mijn mening hierover

x