nu in de spot!
xseno heeft nu
214.260 members
PatriCiaa ;;LiNk^MieGeL
meer mensen die deze zomer naar salou gaan ???

Lieve berichtjess

Blings && de restt??
verveling, comments ? berichtjes ? wie vermaakt me ?

julllie zijn allemaal toppersss xxxx
Verveling. Wie. Komt langs??

Nieuwe Foto's ik ben helemaal klaar voor het stappen zoals Jullie zien
berichtjes en blings ?

BB playbook gekocht very nice

Weeekendddd
nieuwe pf! bbbc?

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
maandag 21 december 2009, 16:34 uur

Mensen die zelfmoord plegen, hoevaak hoor je het wel niet? Vaak zeggen mensen direct ;
'het is laf, zo egoistisch, ze zouden is aan de mensen die ze achterlaten moeten denken'.

Maar ligt het allemaal wel zo simpel?

Ik vraag me af of de mensen die dat roepen, zelf wel eens iemand hebben verloren door zelfmoord. Ik heb iemand verloren door zelfmoord, ik denk daarom ook dat het niet terecht is om het te zeggen. Er zijn namelijk genoeg mensen die totaal geen nut meer in het leven zien.. (denk aan; ziekte's, grote verliezen.) Voor deze mensen kan de dood een oplossing zijn, een verlossing van het leven.. Ook al is dat voor veel mensen erg moeilijk voor te stellen..

Natuurlijk zullen er ook genoeg mensen zijn die deze keuze in een opwelling maken, wellicht zijn hun dan ook wel laf.. Maar om nou iedereen over 1 kam te scheren, gaat mij toch te ver.

Hoe denk jij hierover? Zelfmoord plegen, laf/egoistisch of niet?
Laatst aangepast op 21-12-2009 17:36:00 door een crew member.

#81 - donderdag 14 oktober 2010, 22:27 uur

Dat is en blijft een erg lastig onderwerp, en altijd een discussie.
Ik vind het ieder zijn eigen keuze, maar het leven is je gegeven,
waarom zou je het zelf dan ontnemen.
Het is inderdaad vaak een momentopname, dat je je zo ongelooflijk kut voelt.
Natuurlijk zit het ook in iemands hoofd, mijn tante heeft helaas toen ze 24 jaar was,
dus in de bloei van haar leven! Ze zat in een gesticht met bijna 24 uurs bewaking.
Maar ze heeft het echt gedaan; met een plastic zak.., ze was ziek in het hoofd. Dus dan heb je geen keuze meer.

Pogingen doen om aandacht te vragen vind ik triest, en als je het echt wil doen betrek er dan geen andere mensen mee ( bijv. voor de trein ) Natuurlijk zijn er altijd mensen bij betrokken, maar zelfmoord zal atlijd blijven gebeuren, het is niet anders.

#82 - woensdag 20 oktober 2010, 20:08 uur

First star!, 83 posts
Zelfmoord = Aandachtvragen En dat is triest
Laatst aangepast op 21-10-2010 21:10:00 door een crew member.

#83 - donderdag 21 oktober 2010, 16:52 uur

nja sommige mensen zijn er psychisch toe erg aan toe. ze weten niet meer wat ze doen. dus echt laf kan ik t niet noemen.

maar vind t wel kut als ze ergens zelfmoord plegen waar je kinderen je kunnen vinden zegmaar. want dat had een kennis van mij..
doe t dan ergens waar iemand anders je vind ofzo

#84 - zaterdag 23 oktober 2010, 10:35 uur

HC-Angel-NL schreef op woensdag 20 oktober, 20:08 uur het volgende:

wat een ongelofelijke kort de bocht geziene gedachte.
best triest dat je het zo ziet.
is nogal een zwaar oordeel he!

#85 - zaterdag 23 oktober 2010, 17:02 uur

HC-Angel-NL schreef op woensdag 20 oktober, 20:08 uur het volgende:

Zegt genoeg over jouw kortzichtigheid en gemis aan diepgang.

Ik vind niet dat je kan oordelen over iemand die zelfmoord pleegt aangezien je niet weet wat er in het hoofd van die persoon omgaat. De meeste mensen die zelfmoord plegen zien ECHT geen andere uitweg meer. Dan kan je zeggen praat erover en zoek een oplossing maar dat stadia zijn ze allang voorbij!!!

#86 - zaterdag 23 oktober 2010, 17:13 uur

Little Poster, 452 posts
ik vindt het nogal triest dat hier vele mensen het nogal laf vinden, maar denk een hoe zo persoon in hun hoofd rond gaat.

hebt het zelf mee gemaakt, mijn vader heeft zelfmoord gepleegde, maar dat was puur omdat hij wist dat veel pijn zo ga leiden/krijg.

ik wil hiermee aantonen dat geen van de mensen de zelfmoord plegen laf zijn, de meeste willen gewoon geen pijn leiden die ze al hebben of kunnen krijg.
en de meeste mensen die zelfmoord plegen zorgen ook dat alles wat voor de nabestaande nodig makkelijk te vinden is

dus de mensen die mensen die zelfmoord plegen laf vinden zijn kortzichtig sukkels

#87 - zaterdag 23 oktober 2010, 19:40 uur

Newbie
het is gewoon.. de makkelijkste manier om van je problemen af te komen..
maar geloof me.. het zijn niet kleine probleempjes die mensen zo ver krijgen om hun leven weg te nemen.

#88 - dinsdag 26 oktober 2010, 11:37 uur

Little Poster, 551 posts
Sereen.. schreef op zaterdag 23 oktober, 19:40 uur het volgende:
het is gewoon.. de makkelijkste manier om van je problemen af te komen..
maar geloof me.. het zijn niet kleine probleempjes die mensen zo ver krijgen om hun leven weg te nemen.

Meestal juist wel, had een vriendin die probeerde zichzelf van haar leven te beroven. Snap ik dus werkelijk waar helemaal niets van. Heeft me jaren gekost voordat ik daar bovenop kwam. Als je van iemand houd, ga je toch geen zelfmoord PROBEREN te plegen!?

En meestal zijn het juist wel de kleine probleempjes, maar het zijn meestal de dingen die daarbij horen. (de laatste druppel) mensen plegen zelfmoord om de raarste dingen...

Al hebben wij (nederlanders) het niet eens zo slecht, ik snap dat je je misschien van het leven wilt beroven als je bijvoorbeeld in een 3e wereld leeft, onder armoede etc, etc.

Vind het vrij laf eerlijk gezegd, maar grotendeels egoïstisch.. de mensen die je achterlaat hebben daar gewoon jaren last van om er bovenuit te komen.

#89 - dinsdag 26 oktober 2010, 11:40 uur

Ik heb veel meegemaakt hiermee.
veel die het echt hebben gedaan.

Ik vind het een makkelijke manier om weg te lopen. Als ouder zijnde laat je je kinderen en eventueel echtgenoot in de steek.

Ik pff ik kan hier heel verhaal neerzetten wat ik ervan vind eigenlijk.

#90 - dinsdag 26 oktober 2010, 13:04 uur

Top Poster, 1534 posts
weetje wat het is, ook al gebeurd er iets ergs, je komt er wel bovenop
what doesn't kill you only makes you stronger right?
en ik vind het , idd vooral in Nederland, heel egoistisch. want ja iedereen heeft het weleens moeilijk, en de een erger dan de ander.. maar life goes on. en ik vind het heel simpel om dan maar zelfmoord te plegen.
voor alles is een oplossing te vinden.
en stel je springt voor een trein, die gast heb een trauma, de mensen die het zien hebben een trauma, en jij? ben jij dan gelukkig?

de mensen die je achterlaat zullen altijd blijven denken dat het hun schuld is, of dat ze je misschien wel hadden kunnen tegenhouden.
Laatst aangepast op 26-10-2010 13:05:00.

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies