nu in de spot!
xseno heeft nu
214.260 members
PatriCiaa ;;LiNk^MieGeL
meer mensen die deze zomer naar salou gaan ???

Lieve berichtjess

Blings && de restt??
verveling, comments ? berichtjes ? wie vermaakt me ?

julllie zijn allemaal toppersss xxxx
Verveling. Wie. Komt langs??

Nieuwe Foto's ik ben helemaal klaar voor het stappen zoals Jullie zien
berichtjes en blings ?

BB playbook gekocht very nice

Weeekendddd
nieuwe pf! bbbc?

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
woensdag 29 juni 2011, 6:49 uur

13 posts
Newbie
'Stop. Niet reanimeren a.u.b' op borstkas

Een 69-jarige Belg uit het Vlaams-Brabantse dorp Lot heeft een wel erg opvallende tatoeage laten zetten op zijn linkerborst: 'Stop. Niet reanimeren a.u.b.'.

Petrus de Pauw liet de tatoeage zetten omdat hij bij een hartaanval niet gereanimeerd wil worden. ''Ik ken iemand die na reanimatie verlamd in een rolstoel zit en niets meer kan. Dat wil ik met deze tatoeage vermijden'', aldus De Pauw dinsdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Dat artsen zich aan de wensen van de ex-schoolconciërge zullen houden, is uitgesloten. ''Onmogelijk'' reageert een arts op het nieuws, ''tattoo of niet, wij moéten altijd reanimeren''.

Frans
Omdat Petrus de Pauw bij de taalgrens tussen Vlaanderen en Wallonië woont, dacht hij er nog aan de boodschap ook in het Frans op zijn borst te laten zetten.
Maar in welke taal de boodschap ook staat, ''een tatoeage heeft geen enkele wettelijke waarde'', volgens het hoofd van een Belgische dienst voor spoedhulp.

BRON: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2077432/stop-niet-reanimeren-aub-op-borstkas.html

#1 - woensdag 29 juni 2011, 8:34 uur

Wat je zegt, Manon

OT;
Vind het alsnog niet zo slecht bedacht van 'm.. Naast het feit dat artsen het gewoon verplicht zijn (behalve wanneer er expliciet een niet-reanimeren-beleid getekend is).
Ik zeg; leuke gedachte, minder goede voorbereiding

#2 - woensdag 29 juni 2011, 9:33 uur

Wat Kirsten al zegt: Nutteloze actie.

#3 - woensdag 29 juni 2011, 12:17 uur

Wat Kirsten zegt: leuke gedachte, minder goede voorbereiding.

#4 - woensdag 29 juni 2011, 13:40 uur

wat is next een tattoo bij je mond van geen mondbeademing

#5 - woensdag 29 juni 2011, 14:03 uur

Ik ken een persoon die ook absoluut niet gereanimeerd wil worden, want hij heeft ook de kans dat ie er verlamd uit kan komen. Helaas hebben de artsen een medische verantwoordelijkheid, maar als hij neerploft zal ik zijn wens respecteren en niet reanimeren ondanks mijn BHV verplichting.

#6 - woensdag 29 juni 2011, 18:32 uur

dan had die beter bewijs op papier kunnen zetten dat die niet gereanimeerd wilt worden. is een stuk goedkoper

#7 - woensdag 29 juni 2011, 18:47 uur

Top Poster, 1284 posts
Of hij had beter iets kunnen laten zetten in de zin van: "Fuck all medics!" Of "You suck at this job." Dat zal ze wel iets minder hard laten proberen om 'm in leven te houden.

#8 - zaterdag 2 juli 2011, 11:31 uur

Top Poster, 1126 posts
Volgens mij hebben wel meer mensen dat !
Heb het teminste wel vaker gehoord

#9 - zaterdag 2 juli 2011, 20:36 uur

Newbie
Lijkt me dat je dit soort dingen ook gewoon vast kunt leggen in je medische dossier als je dit echt graag wenst?

#10 - maandag 11 juli 2011, 20:18 uur

Oud, slotje!

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies