Stel, er is een jongen, of meisje dat enorm gepest wordt.. En het loopt totaal uit de hand, er wordt getrokken aan hem/haar, er wordt geslagen en noem maar op.. Hij of zij begint te huilen, vind je dan dat hij/zij door moet gaan en moet ophouden met huilen? Of wat vind je er van... Reageer mee over de volgende stelling..
Stelling: "Pesten is leuk, totdat er gewonden vallen, of het slachtoffer gaat huilen."
Vroeger ben ik veel gepest en ik moest bijna elke dag wel een keer huilen. ze vonden het blijkbaar leuk om mij aan het huilen te krijgen.. Op een gegeven moment kon ik om de kleinste dingen huilen... Mijn zelfvertrouwen was weg (Nog steeds wel een beetje) Maar het blijft gewoon mijn hele leven hangen. Vergeten zou ik het nooit. Pesters hebben niet door wat ze andere aandoen.
ik ben vroeger heeel vaak gepest. en eerlijk gezegt ben ik dankbaar dat niemand voor me op is gekomen. het heeft me wel geleerd om keihard voor mezelf op te komen en van me af te bijten. er is ook een keer een onderzoek geweest erna heh, dat mensen die gepest werden later in het leven veel sterker staan. dan mensen die gepest hebben. logisch, .