De VVD wil de vrijheid van meningsuiting in Nederland versoepelen. Zo moet godlastering worden toegestaan. Aanleiding voor VVD-leider Mark Rutte om het debat onder de aandacht te brengen is de beslissing van het gerechtshof om Geert Wilders dit jaar te vervolgen voor zijn uitspraken.
Discriminerende handelingen en oproepen tot geweld blijven wat betreft de liberalen verboden, maar verder moeten mensen harder en meer met elkaar in debat gaan.
Hoe denken jullie hierover?
Laatst aangepast op 18-12-2009 18:16:00 door een crew member.
Nou eh? onze grondwet waar jy waarschijnlijk voor bent is er op gebaseerd, normen en waarden die we hebben in de wereld komen voort uit religie.
Om te bitchen. Waarden en normen in de grondwet komen voort uit algemeen moreel besef en hebben verder niks met religie te maken
OT:
Discriminerende handelingen en oproepen tot geweld blijven wat betreft de liberalen verboden, maar verder moeten mensen harder en meer met elkaar in debat gaan.
Harder en meer in debat lijkt mij nodig. Mensen moeten eerlijk zijn en eerlijk kunnen zijn. Alleen als je oprecht jezelf bent kunnen mensen elkaar leren begrijpen. Pas als mensen elkaar leren begrijpen kan respect oprecht gegeven worden in plaats van afgedwongen.
Ik ben erg voor de vrijheid van meningsuiting, maar zou graag zien dat er VERANTWOORDELIJK MEE OM ZOU WORDEN GEGAAN, en dus niet voor haatzaaierij/radicalisatie/ propoganda
Vargblod schreef op zaterdag 18 september, 17:16 uur het volgende: Ik ben erg voor de vrijheid van meningsuiting, maar zou graag zien dat er VERANTWOORDELIJK MEE OM ZOU WORDEN GEGAAN, en dus niet voor haatzaaierij/radicalisatie/ propoganda
Precies, vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer je een ander erin beperkt.