nu in de spot!
xseno heeft nu
214.260 members
Lieve berichtjess

Blings && de restt??
verveling, comments ? berichtjes ? wie vermaakt me ?

julllie zijn allemaal toppersss xxxx
Verveling. Wie. Komt langs??

Nieuwe Foto's ik ben helemaal klaar voor het stappen zoals Jullie zien
berichtjes en blings ?

BB playbook gekocht very nice

Weeekendddd
nieuwe pf! bbbc?

Geef jij comment op mijn profiel foto?
Always back!!
Lekker weer! Waar blijven de bikini fotos nou? Haha

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
zaterdag 27 november 2010, 14:15 uur

169 posts
Started
Waarom kunnen er nog steeds religies bestaan waarbij het van belang wordt geacht om mensen te straffen? Onderzoekers hebben nu een verband gevonden tussen het aanhangen van een godsdienst en de bereidheid om straffen op te leggen.

Voor het onderzoek van Ernst Fehr en zijn collega's van de Universiteit van Zürich schreven 304 mensen zich in. Ze werden gevormd in paren en speelden vervolgens 20 ronden van een spel.

Hierbij kreeg de eerste speler een bepaald geldbedrag en moest voorts beslissen dit geld gelijk te delen met de partner of het grootste gedeelte zelf te houden. De tweede speler kon vervolgens al dan niet beslissen de eerste speler hiervoor te straffen.

Subliminale boodschappen

Fehr wilde uitzoeken wat mensen motiveert om anderen te straffen. Voordat alle tweede spelers moesten beslissen of zij over zouden gaan tot de straf, kregen ze een groep woorden te zien. Sommige van deze woorden waren gerelateerd aan religie, zoals ‘goddelijk’, ‘heilig’, ‘vroom’, en ‘religieus’, andere waren neutraal, zoals ‘tractor’.

Na het spel werd alle spelers gevraagd of ze in het afgelopen jaar geld hadden gedoneerd aan een religieuze organisatie. Het team kwam tot de ontdekking dat zij die hadden gedoneerd, zo’n 15% van de participanten, de meest zware straffen eisten, maar enkel nadat de subliminale religieuze boodschappen waren getoond.

Crowd control

“We denken dat de religieuze boodschappen een herinnering is voor ze dat ze ‘in de gaten’ worden gehouden,” zei psycholoog Ryan McKay van de Royal Holloway Universiteit van Londen. “Om het bovennatuurlijke wat ze aanbidden te behagen, eisen ze hogere straffen. Ook is het mogelijk dat de subliminale boodschappen de concepten voor toepasselijke straffen in hun bewustzijn hebben getriggerd.”

Voorgaande studies hebben reeds aangetoond dat mensen straffen opleggen ten koste van zichzelf en dat dit een krachtig stuk gereedschap is om medewerking van de massa te garanderen. De studie van Fehr en McKay suggerereert dat religies dit gedrag versterken, waardoor ze nog altijd kunnen bestaan.

Bron: Newscientist.com

#1 - zaterdag 27 november 2010, 15:03 uur

Kerel waarom plaats je zulke hoog intellectuele artikelen op een site als deze, haast niemand maalt er toch om. Daarnaast vraag ik me af waarom de persoon in kwestie wel dit soort artikelen zou lezen en daadwerkelijk begrijpt of erover nadenkt... Geeneens fatsoenlijke, samenhangende teksten kan bouwen als het erop aankomt? Ik geloof het niet zo zeer.

OT; ook oud nieuws lijkt me?

#2 - zaterdag 27 november 2010, 16:53 uur

Started, 169 posts
dagt dat de meeste mensen well wisten hoe ze hun hersens moete gebruiken en bij dingen stilstaan maar dat klopt dus niet sorry hiervoor

#3 - zaterdag 27 november 2010, 17:41 uur

Started, 249 posts
haha guys relaxed, intelligentie is geen wedstrijd. ik vond het een dope artikel en zou m niet gelezen hebben als mr. moses 'm had gepost, props hiervoor.

inhoudelijk juich ik het artikel wat minder toe, omdat: mindcontrol is geen straffen op leggen of visa versa, en ze trekken hier conclusies over aanhang van een religie, terwijl er getest word met religieuze symbolen (welke dus niet per se op de testpersoon van toepassing zijn)

#4 - zaterdag 27 november 2010, 18:59 uur

Vargblod schreef op zaterdag 27 november, 15:03 uur het volgende:
Kerel waarom plaats je zulke hoog intellectuele artikelen op een site als deze, haast niemand maalt er toch om. Daarnaast vraag ik me af waarom de persoon in kwestie wel dit soort artikelen zou lezen en daadwerkelijk begrijpt of erover nadenkt... Geeneens fatsoenlijke, samenhangende teksten kan bouwen als het erop aankomt? Ik geloof het niet zo zeer.

OT; ook oud nieuws lijkt me?

Reageerd dan niet!

OT: Zoals ik het zie is religie altijd mind-control geweest (voor goede of slechte doeleinden). Mensen doelbewust onder de duim houden. Vroeger waren veel mensen analfabeet en de priester, kardinaal etc. waren de enige (op de edele na) die konden lezen en schrijven. Dit geeft een bepaalde macht over een controle groep. Grotendeels doen wij het ook zelf als mens zijn wil je iemand volgen om zelf geen verantwoording te hebben of na te denken.

Tegenwoordig is er een nieuwe vorm van mind-control "Terrorisme". Mensen angst geven over (mogelijke) aanvallen. Waardoor de behoefte van veiligheid onder de burgers stijgt en hierdoor geven ze automatisch hun privacy op. Als je vergelijkt met 80 jaar is veiligheid (binnen het concept van de piramide van Maslov) een basisbehoeft geworden.
Laatst aangepast op 21-2-2011 20:52:00 door een crew member.

#5 - zondag 28 november 2010, 11:41 uur

Top Poster, 1835 posts
Mind-control is - naar mijn mening - altijd het hogere doel van religie geweest. Zeker 'vroeger' toen inderdaad veel mensen straatarm waren en niet onderwezen, en dan de priesters en consorten alle macht hadden.

Maar weet je, mensen laten het ook toe. Het is ook erg makkelijk om mee te denken met de grote meute en vooral niet zelf dingen te hoeven bedenken.

#6 - dinsdag 22 februari 2011, 10:13 uur

Poster, 746 posts
Ongebruikte topic. Slotje -

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies