nu in de spot!
xseno heeft nu
214.258 members
julllie zijn allemaal toppersss xxxx
Verveling. Wie. Komt langs??

Nieuwe Foto's ik ben helemaal klaar voor het stappen zoals Jullie zien
berichtjes en blings ?

BB playbook gekocht very nice

Weeekendddd
nieuwe pf! bbbc?

Geef jij comment op mijn profiel foto?
Always back!!
Lekker weer! Waar blijven de bikini fotos nou? Haha

verbrand
waar zijn die gezellige mensen?
Blings, comments, berichten, flirts en high5's
rugverbrand verder heerlijke dag <3
doe je blings & comments & berichtjes? alles back!

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
donderdag 29 april 2010, 21:19 uur

Zoals iedereen weet, wordt China de nieuwe wereldmacht over een paar jaar. Natuurlijk hoort daar de taal Mandarijn (Chinees) ook bij. Chinees is nu de meest gesproken taal ter wereld. 1 op de 5 mensen in de wereld spreekt Chinees.

1. Mandarijn (1,3 miljard)
2. Spaans (700 miljoen)
3. Engels (600 miljoen)

(http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnologue_list_of_most-spoken_languages)

Ongeveer 30 miljoen mensen buiten China leren Chinees. De meeste studenten komen uit Zuid-Korea, dan volgen Japan en Frankrijk, afgaande op de aanmeldingen voor de internationale Chinese taaltest HSK. In Zuid-Korea is Chinees een verplicht vak op de middelbare school. Maar ook in een flink aantal Europese landen is Chinees opgenomen als bijvak in het onderwijscurriculum. Frankrijk loopt daarin voorop: daar wordt Chinees op meer dan 150 scholen gegeven. Ook in Duitsland en Engeland is Chinees een officieel bijvak.

http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep.nl/actua/nl/taal/chinees_061020-redirected

En ook op sommige scholen in Nederland wordt na de zomer Chinees ingevoerd als officiele schoolvak.

maandag 21 juni 2010 | 21:43 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 | 08:08

ENSCHEDE - Tien scholen in acht steden voeren na de zomer het Chinees in als officieel schoolvak binnen het lesrooster. Twente en de Achterhoek doen niet mee met die ontwikkeling: de scholen liggen allemaal in de zuidelijke helft van het land: Tilburg, Gouda, Leiden, Arnhem, Hilversum, Alphen aan den Rijn en Delft.

http://www.tctubantia.nl/regio/6870090/Chinees-rukt-op-in-lesrooster-maar-niet-in-deze-regio.ece

Wat vinden jullie ervan? Willen jullie graag Mandarijn leren?
Laatst aangepast op 6-7-2010 19:01:00.

#101 - vrijdag 29 oktober 2010, 1:31 uur

Top Poster, 1534 posts
het lijkt me vooral leuk om het te kunnen lezen
en om t te verstaan

maar volgens mij ist echt een klote taal om te lere denk niet dat k er geduld voor heb haha

#102 - vrijdag 29 oktober 2010, 2:25 uur

Little Poster, 495 posts
nee dankje, heb haat aan fruit.

#103 - vrijdag 29 oktober 2010, 2:43 uur

Newbie
muah... weetnie, nu denkk kheb al genoeg te doen op school, maarjah mischien kome er later van die situaties waarin ik denk, als ik nou maar met die manderijn kon praten...

#104 - zaterdag 30 oktober 2010, 10:59 uur

Poster, 938 posts
hmm nee lijkt me maar niets!

#105 - donderdag 25 november 2010, 9:19 uur

BAH BAH!! Ik hoop dat ik dood ben als China wereldmachtig wordt!! Die taal is om te lachen, en ik vind chinezen zo lelijk.. Sorry hihi!! nee ik wil dus ook geen 'Mandarijn leren'.. Mandarijnen zijn om op te eten!!
x

#106 - maandag 24 januari 2011, 11:25 uur

Poster, 746 posts
Ongebruikte topic. Slotje -

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies