Ik vind van niet. Het is een geloof. en ook al is het geen geloof dat zo uit Nederland komt, het blijft iets waar mensen in geloven en waar ze naar zullen bidden. Ik vind dat we ook al komen ze uit een anderland, dat ze ook gewoon van ons respect daarvoor moeten krijgen. Wanneer het niet helemaal gezichts dekkend is, vind ik het geen probleem. Wat maakt het eigenlijk sowieso uit dat we iemands haar niet zien?
Hoofdoekjes heb ik helemaal geen problemen, maar dan moeten hun ook onze tradities en religieuze dingen respecteren zonder dat zich daar door beledigt voelen.
Met de burka heb ik wel problemen mee, als je iemand bijv. helpt in de winkel zou ik graag zien wie ik voor me heb.
Hoofddoekjes kan je best verbieden in openbare gelegenheden, maar dan ook petten, beanies en weetikveel wat je op je hoofd kan zetten.
Geert Wilders gaat er soms wat ver in, maar toch vind ik dat hij wel een punt heeft. Volgens mij is Nederland al multicultureel genoeg, probeer in Islamitische landen maar eens een kerk te bouwen.. In die islamitische landen zijn soms wel kerken, maar dan erg achteraf, en verplicht zonder uiterlijke Christelijke kenmerken aan de buitenkant.
En dan moeten wij hier maar alles goedvinden, en is er meteen een gezeur als Zwitserland een minarettenverbod-wet aanneemt. Het moet wel van twee kanten komen mensen.
Weg d'r mee! Als wij naar een Arabisch lang oid gaan, moeten de vrouwen daar ook burka's en weet ik wat allemaal op/ aan/ om. Vind het onzin dat ze het hier dan wel mogen dragen. Ze kunnen zich gewoon aanpassen de Nederlandse normen en waarden en de hoofddoeken buitenshuis gewoon niet op te doen. Nederland wordt op een gegeven moment gewoon te tolerant, vind ik.
Ik vind het niks. Heb er echt wat tegen. Niet alleen dat maar ook dat ze in Nederland moskeen gaan bouwen.. ga dan gewoon terug naar je eigen land.. Ze zouden in die arabische landen toch ook geen kerken voor ons bouwen. Ik ben iig tegen die theedoekjes.
Hmm ik vind het moeilijk. Aan de ene kant vind ik dat ze zich moeten aanpassen aan onze cultuur, wij moeten dat immers ook als we daar zouden gaan wonen. Aan de andere kant is alleen een hoofddoek niet zo erg. Zolang je nog gewoon het gezicht ziet met wie je aan het praten oid bent.