nu in de spot!
xseno heeft nu
214.258 members
Geef jij comment op mijn profiel foto?
Always back!!
berichtjes en blings ?

BB playbook gekocht very nice

verbrand
waar zijn die gezellige mensen?
Blings, comments, berichten, flirts en high5's
nieuwe pf! bbbc?

Heerlijk Buiten Net Geshopt met Schoonzuster &Vanaaaf Gaan we loss
Lekker weer! Waar blijven de bikini fotos nou? Haha

Ik verveel me! Wie weet wat leuks?
rugverbrand verder heerlijke dag <3
doe je blings & comments & berichtjes? alles back!

Baaldag ): Wie gaat er stappen in tilburg vanavond?? Need a beer!
vanaf B-day 20:00 t/m 22:30 vieren officiel 29ste,ik kan niet meer op me andre profiel klotezooi

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
zaterdag 6 maart 2010, 22:49 uur

48 posts
Newbie
ik een kattenmens alhoewel ik honden ook leuk vind

#81 - donderdag 16 juni 2011, 2:49 uur

Started, 180 posts
NLveraNL schreef op zondag 12 juni, 11:39 uur het volgende:
Ik ben definitely een hondenmens. Ik weet veel over hondengedrag en het is ontzettend leuk om te zien hoe mensen worstelen met hun hond.

- Honden kan je trainen op de positieve manier.
- Honden zijn geweldig in het manipuleren van mensen.
- Ga je een hond straffen, dan geef je er aandacht voor. En aandacht, dat willen ze juist. Dus de problemen van je hond worden erger en erger.

Ik vind het heerlijk om te zien hoe mensen achter hun hond aan worden gesleurd. Dat is zo ontzettend grappig. En dan kunnen ze hem niet houden. Zo hard wordt er aan die lijn getrokken. Dan hebben ze in de pubertijd te veel succes gehad.

Echt jammer dat mensen zo weinig over honden weten. Hondentaal en gedrag is ontzettend fascinerend. En je hebt zeker minder problemen als je de positieve dingen beloond en negatieve dingen compleet negeert.

tja... ligt eraan wat je wilt bereiken... Negatieve dingen negeren is indirect belonen... Wanneer een hond iets fout doet moet hij/zij zeker gestraft worden.. Doe je dit niet, dan doet hij/zij het zeker weer...

#82 - vrijdag 17 juni 2011, 16:39 uur

Top Poster, 1126 posts
Hondenmens zoals al word gezegt je kunt ze wat leren en ze zijn meer mens vriendelijker vind ik!

#83 - zondag 19 juni 2011, 18:17 uur

Ieder zo zijn mening. Je krijgt van mij wel respect als je voor de harde hand gaat. Niet vervelend bedoelt, maar ik zou het zelf niet doen.

Maarja ik heb vaak Herders mogen trainen die overgecorrigeerd waren. Dat zijn niet de makkelijkste honden. Dan zie je precies dat als je maar een kleine slagbeweging met je hand maakt, de houding van de hond omlaag gaat of bijvoorbeeld bij het woord "plaats," als je met je vinger wijst.

Ik heb vaak zat gehad dat mensen zijn gebeten door hun Herder omdat ze al zo lang correctie gebruikten, dat de hond het zat werd en ging bijten.

En dan merk je toch wel dat de positieve manier van trainen heel veel effect heeft bij zo'n hond die overgecorrigeerd is. Het maakt het veel leuker zowel voor jezelf als voor je hond vind ik dan.

't Is gewoon maar iets wat ik weet en waar ik nog veel meer over wil weten, want ik heb zo ongelofelijk veel respect voor deze mooie dieren.
Laatst aangepast op 19-6-2011 18:23:00.

#84 - zondag 19 juni 2011, 18:17 uur

Poster, 889 posts
Honden

#85 - maandag 20 juni 2011, 11:34 uur

Top Poster, 1835 posts
NLveraNL schreef op zondag 19 juni, 18:17 uur het volgende:
Ieder zo zijn mening. Je krijgt van mij wel respect als je voor de harde hand gaat. Niet vervelend bedoelt, maar ik zou het zelf niet doen.

Maarja ik heb vaak Herders mogen trainen die overgecorrigeerd waren. Dat zijn niet de makkelijkste honden. Dan zie je precies dat als je maar een kleine slagbeweging met je hand maakt, de houding van de hond omlaag gaat of bijvoorbeeld bij het woord "plaats," als je met je vinger wijst.

Ik heb vaak zat gehad dat mensen zijn gebeten door hun Herder omdat ze al zo lang correctie gebruikten, dat de hond het zat werd en ging bijten.

En dan merk je toch wel dat de positieve manier van trainen heel veel effect heeft bij zo'n hond die overgecorrigeerd is. Het maakt het veel leuker zowel voor jezelf als voor je hond vind ik dan.

't Is gewoon maar iets wat ik weet en waar ik nog veel meer over wil weten, want ik heb zo ongelofelijk veel respect voor deze mooie dieren.

Honden moet je soms wel fysiek benaderen, maar dat hoeft natuurlijk niet in de vorm van een mep te zijn of een schop. Zijn juist de kleine tikjes die het meeste effect hebben, ff je vingers in zijn nek als hij teveel staat te staren. Dan moet hij ff uit die 'modus' komen..
Ja honden is een vak apart Al doende leert men.. Laten we het daarop houden

#86 - dinsdag 21 juni 2011, 9:04 uur

Jep, that's true.

#87 - woensdag 20 juli 2011, 11:48 uur

Ik ben een hondenmens omdat ik katten te dom vind en te arrogant maaar katten zijn wel makkelijker

Juist dat overcorrigeren is het verkeerde wat je met honden kan doen ,

Zie ik met de mijne als ik dr effe bij me moeder laat , is ze volledig in de war
Weet ze haar plekje niet te vinden

Maar wat je vooral moet kennen als een baas is de lichaamstaal en als een hond iets van je moet en die laat het merken Bijv : Hond moet nodig uitgelaten worden , willen de meeste baasjes nog eens uitstellen , maar wat je dan krijgt is dat zon beest gefrustreerd raakt en zijn zinderlijkheid begint af te leren : Dit heb ik vooral thuis bij mijn moeder omdat mijn hond dan in een roedel zit en mn moeder is de baas in huis aleen die begrijpt t niet zo goed

bij mn eigen huis gaat er niks mis

Ik ben vooral direct tegen mijn hond , niet te streng maar ik heb wel me regels en daar heeft ze respect voor ,

over corrigeren betreft : Dan moet ze dominant gedrag vertonen wilt ze gecorrigeerd worden of als ze in een vuilnisbak zit te rommelen of kattenbak : Wil ik nog eens . AHH zeggen en dan denkt ze van oehh dat mag niet

Zolang je hond niet dominant naar je toe word is het best vind ik

Het enigste wat ik nog aan mn hond wil verbeteren is haar aandacht : Vooral als ze los loopt vindt ze andere mensen ooh zo leuk! , maar er zijn ook mensen die een hekel aan honden hebben . En als ik haar terugroep wilt ze nog eens niet luisteren maar als ik bijv in me handen klap en zegt : hier !
Dan komt ze wel terug

ik ben geen perfecte baasje en kheb nog veel te leren

maar ik weet dat negatief gedrag tegenover een pup niet goed is voor de rest van zn leven
Laatst aangepast op 20-7-2011 11:50:00.

#88 - zondag 7 augustus 2011, 0:00 uur

Kattenmens maar honden vind ik ook lief hoor

#89 - zondag 7 augustus 2011, 0:48 uur

Poster, 667 posts
Hondenmens,
ben er mee opgegroeit.
met katten heb ik echt helemaal niks

#90 - zondag 7 augustus 2011, 14:30 uur

Top Poster, 1835 posts
Serieus, wat voor katten heb jij ooit ontmoet dat je ze vaak eng vind, Shawny?

Ik vind allebei leuk!

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies