Ik ben een hondenmens omdat ik katten te dom vind en te arrogant

maaar katten zijn wel makkelijker
Juist dat overcorrigeren is het verkeerde wat je met honden kan doen ,
Zie ik met de mijne als ik dr effe bij me moeder laat , is ze volledig in de war
Weet ze haar plekje niet te vinden
Maar wat je vooral moet kennen als een baas is de lichaamstaal en als een hond iets van je moet en die laat het merken Bijv : Hond moet nodig uitgelaten worden , willen de meeste baasjes nog eens uitstellen , maar wat je dan krijgt is dat zon beest gefrustreerd raakt en zijn zinderlijkheid begint af te leren : Dit heb ik vooral thuis bij mijn moeder omdat mijn hond dan in een roedel zit en mn moeder is de baas in huis aleen die begrijpt t niet zo goed
bij mn eigen huis gaat er niks mis
Ik ben vooral direct tegen mijn hond , niet te streng maar ik heb wel me regels en daar heeft ze respect voor ,
over corrigeren betreft : Dan moet ze dominant gedrag vertonen wilt ze gecorrigeerd worden of als ze in een vuilnisbak zit te rommelen of kattenbak : Wil ik nog eens . AHH zeggen en dan denkt ze van oehh dat mag niet
Zolang je hond niet dominant naar je toe word is het best vind ik
Het enigste wat ik nog aan mn hond wil verbeteren is haar aandacht : Vooral als ze los loopt vindt ze andere mensen ooh zo leuk! , maar er zijn ook mensen die een hekel aan honden hebben . En als ik haar terugroep wilt ze nog eens niet luisteren maar als ik bijv in me handen klap en zegt : hier !
Dan komt ze wel terug
ik ben geen perfecte baasje

en kheb nog veel te leren
maar ik weet dat negatief gedrag tegenover een pup niet goed is voor de rest van zn leven