Ik had vandaag een discussie in de klas over ''meisjes/vrouwen die zich te bloot kleden''. We kwamen op dit onderwerp omdat die man vertelde over loverboys.
Docent: ''De meiden van deze tijd laten veel ste veel van zichzelf zien. Ze trekken truitjes aan met diepe halsen, zo dat ze inkijk hebben. Ze dragen hele korte rokjes/topjes. Ze stiften hun lippen in het openbaar, dat kan weer opwindend werken bij de boys. Hierdoor lokken de meiden/vrouwen het juist uit om vergrepen te worden door een jongen/man omdat die opgewonden word als ze haar lippen stift, of zich zo kleed. Daarom vind ik moslims ook zo'n goede cultuur hebben omdat die met hoofdoekjes ect. lopen en zich niet ''bloot'' geven aan andere jongens/mannen.''
Hij vertelde verder ook nog dat hij deze discussie eerder had gevoerd over loverboy's en dat sommige meisjes hadden gezegt: '' als een jonge je dwingt tot sex dan moet je het wel met hem doen.''
wat vinden jullie nou van deze uitspraken? Ben je het hiermee eens. Zoja, waarom dan? Waarom ben je het hier juist niet mee eens?
Laatst aangepast op 17-10-2010 10:47:00 door een crew member.
hetisdussanida schreef op zondag 17 oktober, 10:37 uur het volgende: die meiden hebben een of ander aandachts-tekort ofzo maar die hebben niet door dat je de 'verkeerde' jongens er eigenlijk mee aantrekt. een 'goede' jongen vind het volgends mij leuker als je gewoon kleren aan hebt die je lichaam goed doen, ipv dat je navel en tepels erdoorheen schijnen. dat getuigd eigenlijk van stijl, als je weet wat je goed staat.
en sex hebben omdat ie je dwingt, is zwak. je hebt toch een hollandse mond? en je hebt altijd nog trucjes om zo iemand iig éventjes af te remmen, net genoeg om 'weg' te komen. ik vind die uitspraak echt zó raar.
Helemaal met het eerste gedeelte eens. Het 2e gedeelte ligt natuurlijk niet aan de persoon zelf. Iemand die je dwingt is zo zwak en triest!
Nou, als iemand je dwingt tot seks kan jij echt niet altijd je mondje opzetten als iemand met een wapen tegen je hoofd aan staat gedrukt, dus dat slaat werkelijk nergens op hoor. Beeetje nadenken heet zo iets.
En verder mogen sommige meisjes inderdaaad wel netter gekleed. Ookal is het wel zo dat als ik geen hakken/rokjes/blote truitjes whatever aantrek, ik nog steeds word lastig gevallen en shit. Dus dat ligt niet altijd aan blote kleding.
Lyss- schreef op donderdag 4 november, 10:37 uur het volgende: En verder mogen sommige meisjes inderdaaad wel netter gekleed. Ookal is het wel zo dat als ik geen hakken/rokjes/blote truitjes whatever aantrek, ik nog steeds word lastig gevallen en shit. Dus dat ligt niet altijd aan blote kleding.
@ jeroen 91: waar slaat dat op?! vraagt iemand om mooi te worden?
Ik denk zeker dat jongere meiden op kunnen letten hoe ze zich kleden! Ligt soms een beetje aan winkels natuurlijk, die maken het. En denk ook dat je niet zomaar nee kan zeggen tegen zo'n loverboy. Soms heb je het over meisjes van 13, die zijn echt niet sterk genoeg tegen een gozer van 16/17 ofzo.
[quote]Riesss schreef op vrijdag 5 november, 21:29 uur het volgende: @ jeroen 91: waar slaat dat op?! vraagt iemand om mooi te worden?
Ghehehe, volgensmij is het inderdaad, wie mooi wilt zijn moet pijn leiden en heeft dat meer met cosmetische ingrepen te maken. Ik snapte die opmerking ook niet heeelemaal.
@Lyss, nee ookee, als je van het allerergste van het ergste geval uit gaat ja. dan is er niets aan te veranderen. maar als iemand dus met een pistool aan je hoofd staat, denk ik dat je uberhaubt wel erg ver gaat, om te blijven leven?
ik had het over tegenstribbelen, en niet meteen zoiets hebben van; ooh, het moet dus dan doen we het maar.