nu in de spot!
xseno heeft nu
214.257 members
verbrand
waar zijn die gezellige mensen?
Blings, comments, berichten, flirts en high5's
Lekker weer! Waar blijven de bikini fotos nou? Haha

Heerlijk Buiten Net Geshopt met Schoonzuster &Vanaaaf Gaan we loss
rugverbrand verder heerlijke dag <3
doe je blings & comments & berichtjes? alles back!

Ik verveel me! Wie weet wat leuks?
vanaf B-day 20:00 t/m 22:30 vieren officiel 29ste,ik kan niet meer op me andre profiel klotezooi

Baaldag ): Wie gaat er stappen in tilburg vanavond?? Need a beer!
Fotocommentss And Blingss

Warm !!
Wie geeft me comments?
lang weekendje lekker weer! morge eerst toernooi voetballen dan in 10 min naar de 5 of 10km.

Topic aanpassen
Houdt bij het aanmaken van een topic rekening met de forum regels. Het in strijd in handelen met de de forum regels kan leiden tot een forum ban.

Forum:

Onderwerp:

Discussieonderwerp
zaterdag 16 januari 2010, 13:36 uur

25 posts
Newbie
Wat vind jij van dat er onderzoeken worden gedaan op dieren?
Waarom vind je dat dan??

en dan heb ik het niet of make up want dat is al dik 20 jaar verboden..
Laatst aangepast op 16-1-2010 13:38:00.

#41 - vrijdag 25 februari 2011, 23:25 uur

Started, 202 posts
Youthanasia schreef op donderdag 24 februari, 21:08 uur het volgende:
Ja, maar dan nog. We zijn geen derde rijk die alles op levende mensen uittesten. Laat ik het zo zeggen; ik ben het niet met je eens

Daarbij is het ook zo dat die dieren gefokt worden voor proeven. Ze moeten ongeveer hetzelfde genenpakket, voeding, omgeving, beperkingen, ect. hebben. Onderzoekers kunnen dan met een grotere zekerheid zeggen dat het stofje werkt. Als je te veel verschillen tussen de individuen hebt en je krijgt een afwijking in je testresultaten dan heb je een probleem. Want ligt het nou aan het stofje of aan je individu?

Dat is niet mogenlijk om bij mensen te doen . Of het wordt derde rijk in ergere vorm.
Alhoewel... we kweken wel embryo's voor onderzoek

Over cosmetica: op cosmetica zelf wordt niet meer getest, maar op de afzonderlijke stoffen die erin zitten WEL. Daardoor vind ik dat er niet zoiets bestaat als 'proefdiervrije' cosmetica. Maar dat geldt voor zoveel spullen...
In de (terechte) mom van volksgezondheid.

#42 - zaterdag 26 februari 2011, 9:18 uur

Top Poster, 1835 posts
Dat is ook zo.. Ik zou heel graag willen dat er proefdiervrije alternatieven waren en dat we geen proefdieren meer nodig hadden, maar zo is het gewoon nog even niet.

#43 - vrijdag 29 april 2011, 13:27 uur

De mensen die ziek zouden worden door niet goed geteste cosmetische producten zouden het hardst janken als hen iets overkwam. Veel, in mijn ogen, kortzichtige/hypocriete reacties hier.

OT: Eerst testen op dieren, daarna dermatologisch (op mensen dus, voor een vergoeding).
De muis (meest voorname testdier) is genetisch 99.8% gelijk aan de mens, waardoor de kans zeer groot is dat de mens goed reageert indien de muis dat doet.
Daar een muis zich ongelooflijk snel kan reproduceren én de kweek specifiek bestemd is voor testdoeleinden, gewoon blijven doen.
Testen op 'huisdieren' (ja, ik ben mij ervan bewust dat een muis ook een huisdier kan zijn, muggenzifters), afschuwelijk. Honden/katten/apen zijn genetisch zeer verschillend van de mens, wat het onnodig dierenleed maakt.

#44 - vrijdag 17 juni 2011, 14:24 uur

0-thom-0 schreef op donderdag 24 februari, 21:03 uur het volgende:
eey mensen ik heb het hier alleen over die "lieve"mensen bij wie alle bewijzen heen lopen zoals een Benno L. Mohammen B. etc etc etc

Bij wie alle bewijzen wat?

#45 - zondag 19 juni 2011, 18:40 uur

Ik hou me er niet zo mee bezig eigenlijk. Bij ons op school kan het je baan worden als je de opleiding doet. Het is tegenwoordig wel veel beter geregeld en gesteld met de dieren hoor ik van mensen uit mijn klas die stage hebben gelopen op zo'n bedrijf. Dus, klinkt hard, Maar ik zit er niet zo over in.

We eten nou eenmaal ook misschien wel koeien die (in jouw ogen) gruwelijk zijn afgeslacht, varkens en kippen die soms in barre omstandigheden leven dus het valt allemaal weer met elkaar te vergelijken eigenlijk. Vroeger was dit de normaalste zaak van de wereld om een dier af te slachten als het ziek of te oud was. Of als een dier op jouw erf kwam.

Er komen vast wel betere tijden, het kan nou eenmaal niet anders.
Laatst aangepast op 19-6-2011 18:41:00.

#46 - maandag 1 augustus 2011, 14:30 uur

First star!, 81 posts
ik vind het echt zielig voor die dieren,
kunnen ze beter ergens anders op testen,

vind ik

#47 - maandag 1 augustus 2011, 19:57 uur

Als het voor levensbedreigende ziektes is dat ze testen kan ik er best mee leven denk hierbij aan ziekte's zoals kanker ect

Maar voor makeup en al die andere shit no man gaat te fur

#48 - vrijdag 26 augustus 2011, 16:39 uur

Top Poster, 1835 posts
monique~ schreef op maandag 1 augustus, 14:30 uur het volgende:
ik vind het echt zielig voor die dieren,
kunnen ze beter ergens anders op testen,

vind ik

Die alternatieven zijn er helaas niet altijd.

#49 - zaterdag 15 oktober 2011, 15:00 uur

oud, slotje

Topic gesloten
Dit topic is gesloten. Het is mogelijk niet toegestaan een nieuw soortgelijk topic aan te maken. Lees de eind post voor meer informatie.

b i u small

Bezig met laden..
toon alle smilies